Lidt om os i Mælkevejen

• Børnehuset Mælkevejen er et velorganiseret 0-6 års dagtilbud, med en høj personale normering og en høj andel af pædagogisk uddannet personale.
  • Børnehuset er skønt beliggende i den sydlige del af Vordingborg midtby, tæt på  Gåsetårnet, nordhavnen, stadion og de naturskønne områder Oringe og Kirkeskoven mv.
  • Vi har til huse i et dejligt rummeligt hus, med to vuggestuegrupper og tre børnehavegrupper under samme tag.
  • Vores hverdagspraksis er karakteriseret  ved en velorganiseret og genkendelig dagsrytme, som er fundamentet for en tryg, sjov og lærerig hverdag, hvori alle børn oplever sig hørt, set og anerkendt i omsorgsfulde relationer med deres nærværende voksne.
  • Vi vægter vores faglig relationskompetence højt og arbejder fortløbende med at omsætte disse i gyldnede øjeblikke i vores relationer med børn og forældre.
  • Vi er særligt optaget af at skabe fysisk, psykisk og æstetisk læringsmiljøer, som fremmer børnenes trivsel, læring, sundhed og udvikling.
  • Gennem tæt samarbejde med forældre, arbejder vi med at give det enkelte barn nærværende omsorg, samt lærings- og udviklingsmuligheder som bedst muligt biddrager til, at barnet/børnene får en god, tryg og lærerig tid i Mælkevejen og dermed en god start på livet.
  • Forældresamarbejdet er således i lighed med Dagtilbudslovens intentioner, højt prioriteret i vores pædagogiske praksis. Vi arbejder til stadighed, i samarbejde med forældre og forældrebestyrelsen på at optimere vores pædagogiske hverdag i relation til børnene.