Børnegrupper

Vi har organiseret os i to pædagogiske personaleteams. Et vuggestueteam som er ansvarlig for vores daglige pædagogiske hverdag i vores to vuggestuegruppe på Stjernestuen og Solstuen. Samt et børnehaveteam som er ansvarlig for vores daglige pædagogiske hverdag i vores tre børnehavegrupper; Kometstuen, Planetstuen og Satellitstuen.

Om vuggestuegrupperne.

I vuggestueteamet har vi valgt at organisere os i to aldersintegreret børnegrupper.

Stjernegruppen består af op til 9 vuggestuebørn mellem 0-3 år, hvor der er tilknyttet 3 medarbejdere.

Solgruppen består af op til 12 vuggestuebørn mellem 0-3 år, hvor der er  tilknyttet 4 medarbejdere.

Om Børnehavegrupperne.

I børnehaveteamet har vi valgt at organisere os i tre basisgrupper; Komet-, Planet- og Satellitgrupperne.

Komet- og Planetgrupperne består af vores 3 - 4 årige børn. Grupperne er i hverdagen tæt forbundene, med blot en dør imellem. Dette åbner mulighed for en meget fleksibel hverdag, hvor pædagogerne kan arbejde med børnene i større og mindre grupper, alt efter hvad der fremmer det bedst mulige læringsmiljø.

Satellitgruppen består af vores kommende skolestartende børn. For denne grupper er planlagt et særligt årshjul, som supplere børnehusets generelle årshjul med fokus på at forberede børnene bedst muligt på deres overgang til skolen.

Kometgruppen består af op til 20 børn mellem 3-4 år, hvor der er tilknyttet 3 medarbejdere.

Planetgruppen består af op til 20 børn mellem 3-4 år, hvor der er tilknyttet 3 medarbejdere.

Satellitgruppen består af 25 børn (de kommende skolestartende børn), hvor der er tilknyttet 4 medarbejdere.